Srdce slnečnej bojovníčky - Sue Lynn Tan

 SRDCE SLNEČNEJ BOJOVNÍČKY 

SUE LYNN TAN

Po tom, ako Singjin získala maminu slobodu od nebeského cisára, užíva si okúzľujúce ticho domova. Jej krehký pokoj však naruší objavenie zvláštnej mágie na mesiaci a znepokojujúce zmeny v Nebeskom kráľovstve, kde sa nebeský cisár pevne chopí svojej moci. Hoci je Singjin rozhodnutá držať sa v úzadí pred narastajúcim nebezpečenstvom, odhalenie prekvapujúcej pravdy ju uvrhne do hrozivej konfrotácie. 


Singijn je opäť nútená opustiť svoj domov a spolu so svojimi priateľmi sa odvážne vydáva do neprebádaných kútov Ríše nesmrteľníkov. Tam sa stretne s legendárnymi tvormi a prefíkanými panovníkmi, vernými priateľmi aj nepríjemnými súpermi. V čase, keď sa spojenectvá menia rýchlejšie ako príliv a odliv, musí Singjin prekonať staré spory s nepriateľmi, aby si vyšliapala novú cetu vpred, hľadajúc pomoc tam, kde by to nikdy nečakala. Keď sa ríšou preženie desivá hrozba, Singjin musí odhaliť pravdu ukrytú vo svojom srdci a nájsť cestu von zo skazy, aby sa opäť postavila zlu, než stihne zničiť všetko, čo je jej drahé, a svety, ktoré si zamilovala…aj keď za to zaplatí tú najvyššiu cenu. 



Srdce slnečnej bojovníčky je pokračovaním a zároveň finálnou časťou knihy Dcéra bohyne mesiaca. Je krásnym a očarujúcim príbehom popretkávaným čínskou mytológiou, láskou a strasťami života. Príbehom napísaným tak nevysvetliteľne okúzľujúcim spôsobom, ktorý si ma skutočne získal. 


Čítanie tejto knihy mi trvalo nesmierne dlho a mala som naň málo času, no každý deň som si z nej kradla zopár stránok a každou stranou ju mala čoraz viac rada. Ako aj prvá časť, tak aj druhá, ma naozaj zaujala…a svojím koncom ma úplne dostala. 


Začnime ale od začiatku…najviac ma na príbehu zaujali práve postavy a hlavná hrdinka Singjin. Singjin sa stala jednou z mojich obľúbených postáv. Postava oddaná svojim milovaným, ktorá sa nebojí priznať to, že nie je dokonalá. Hrdinka, ktorú postretlo veľa strastiplných okamihov, no ona sa nevzdala, hoci už vedela, že je na pokraji svojich síl. To ako ju autorka napísala ma nesmierne zaujalo a ja jej nemám, čo vytknúť. Za ňou však rozhodne nezaostávali ani vedľajšie postavy. Zo všetkých vyzdvihnem práve dvoch, a to Liweja a Wenčiho. Liweja som si obľúbila už v prvej časti a vždy som sa tešila na kapitoly s ním. Naopak Wenčiho som spočiatku nemala rada, tu som naň ho však kompletne zmenila názor. Sama som to nečakala, ale svojou oddanosťou a tým, ako ho autorka vykreslila, si ma nakoniec aj on získal. 


Z dejovej stránky nemám tejto knihe, taktiež, čo vytknúť. Dej neustále napredoval a obohacovali ho krásne opisy a myšlienky, ktoré boli ako pohladením pre dušu. Nebol to len hocijaký fantasy príbeh. Bol to príbeh o živote, láske, smrti, radostiach aj útrapách. Je napísaný okúzľujúcim spôsobom, ktorý sa ma každou stránkou dotkol a zanechal vo mne akúsi stopu. Spôsobom, ktorý nie len čítate, ale vo vás aj niečo zanecháva. Na konci vám rozpoltí srdce, myseľ vám bude pracovať na plné obrátky a nechá vo vás pocit spokojnosti. Pocit, že hoci sa všetko skončilo a chceli by ste si príbeh prečítať odznova, tak sa do vášho srdca vryl a v pamäti zanechal nádhernú spomienku naň. A táto kniha vo mne vyvolala tieto pocity, tiež. 



Okrem toho všetkého ma na knihe, a vôbec celom príbehu, zaujala v knihe sa nachádzajúca čínska mytológia, svet smrteľníkov a nesmrteľníkov či draky. Toto prostredie a jeho spracovanie bolo priam pastvou pre dušu. Fantasy dej nabitý zvratmi, a predsa tak očarujúci, pokojný a ľúbezný. Nikdy by som si nemyslela, že ma zaujme a po dočítaní tejto série si prosím len viac a viac takýchto príbehov. 


Och, a ten koniec? Prelomil mi srdce na dvoje. Po mnohých recenziách, som vedela, že koniec prinesie čosi nečakané…no predsa ma prekvapil. Bol napísaný tak bolestivo krásne, ako aj celý príbeh. Mala som slzy v očiach a vedela som, že táto prekrásna séria mi teda bude chýbať💖. 


Očarujúci a zároveň tak krásne bolestivý príbeh z čínskej mytológie, ktorý je ako pohladenim pre dušu. Je napísaný naozaj dychberúcim spôsobom. Nechýba v ňom množstvo pekných myšlienok a v srdci zanechá po dočítaní príjemnú spomienku naň. Autorka vytvorila nielen obyčajný fantasy príbeh, ale aj príbeh o živote a láske. A ja som si ho zamilovala. Rozhodne vám ho odporúčam. Hodnotím 5 z 5-tich⭐. 



Čítali ste túto knihu? Ako sa vám páčila? Svoje názory, dojmy, odporúčania, môžete písať nižšie do komentárov alebo na môj instagramový profil @ja_a_kniha1, kde recenziu na túto knihu nájdete, taktiež.

Prajem vám pekný zvyšok dňa☺

Knihomoľka Ninka 📚

Komentáre

Obľúbené príspevky z tohto blogu

Tieň kostí - Leigh Bardugo

Dcéra bohyne mesiaca - Sue Lynn Tan

Alea, dievča mora: V zajatí prísahy - Tanya Stewner