Piloti medzi hviezdami - Brandon Sanderson

PILOTI MEDZI HVIEZDAMI

BRANDON SANDERSON

Spensa celý život snívala o tom, že sa stane pilotkou a dokáže, že je hrdinka ako jej otec. Vzlietla k nebesiam, ale pravda, ktorú o svojom otcovi odhalila, ju zdrvila. 

Je však presvedčená, že sa v tom musí skrývať niečo viac. A keď na Spensinej planéte havaruje neznáma loď naskytne sa jej jedinečná príležitosť: infiltrovať sa v prestrojení za mimozemšťanku na vesmírnu stanicu Hvezdáreň, z ktorej neľútostní krellovia vedú útoky na ľudí. 

Aby však vôbec prežila, bude sa musieť popasovať s brutálnym pilotským výcvikom, so životom na míle vzdialeným všetkému, čo kedy poznala… a s hrozbou, ktorej onedlho možno bude čeliť celá galaxia. 



Piloti medzi hviezdami sú pokračovaním Kadetov - sci-fi série, ktorá ma veľmi príjemne prekvapila a oslovila. Pričom musím vám povedať, že aj jej druhá časť bola neskutočnou sci-fi jazdou. 


Žáner sci-fi bol pre mňa vždy jednou veľkou neznámou, vyhýbala som sa mu a nevedela som, čo od neho očakávať. Avšak napokon som sa dostala k tejto sérii od Brandona Sandersona - a pochopila som, že i sci-fi knihy majú niečo do seba. Kadeti ma nielenže prekvapili, ale som si ich aj obľúbila, s úsmevom na nich spomínala a čakala na ďalšiu časť. Časť, ktorá bola nabitá zvratmi, zápletkami, bojmi, odhaleniami či špionážou…áno, aj toto sú Piloti od Brandona Sandersona. 


Dej Pilotov je viac ako akčný. Neustále sa tu niečo deje, pribúdajú rozličné zápletky i zvraty, čakané aj nečakané. Príbeh sa každou stranou akosi vyvíja a musím sa priznať, že som niekedy naň len nemo hľadela. Je jednoducho vidieť a cítiť, že autor má toto dielo skutočne prepracované. Spolu so Spensou objavujeme vesmír, nové stvorenia, mimozemšťanov. Vmiešame sa do rôznych politických a bojových zápletiek. Bolo naozaj fascinujúce nahliadnuť do mysle tohto príbehu. Zistiť niečo viac o svete, ktorý autor vymyslel. Zasiahnuť ďalej do vesmíru, objavovať tú tajomnú nekonečnosť, ktorá nás dokáže uchvátiť a naháňať strach zároveň. Pretože hoci je príbeh fikciou, tak hlavnými hrdinami sú celkom obyčajní ľudia - ako my - vo vesmíre, ktorý skrýva milión neprebádaných tajomstiev. Čítanie knihy sa mi preto nedá nazvať inak ako úchvatným. 



Ako som už spomínala - kniha má celkovo špionážny charakter a je viac sci-fi než jednotka. Spočiatku mi trvalo zvyknúť si na prostredie Hvezdárne - čohosi nového. Predsa len je to zvláštne prostredie. No každou stranou som mu prichádzala na chuť viac. Hoci jedna vec mi tu chýbala…


A tou boli práve postavy z prvej knihy. M-Bota a Spensu som si zamilovala ihneď. Ich vzájomné rozhovory sú vždy skvelým spestrením príbehu a na tvár mi ihneď prinesú úsmev. No ale aj tak, bez postáv ako Cobb alebo Jorgen by príbeh už nikdy nebol takým istým. Príjemne ma zaujali aj tie nové bytosti, avšak práve postavy z jednotky majú v mojom srdci špeciálne miesto. Vďaka čomu u mňa prvenstvo v obľúbenosti u kúsoček stále vyhrávajú práve Kadeti. 


Celkovo sú Piloti úžasnou vesmírnou jazdou, ktorá vás spolu s hlavnou hrdinkou Spensou prevedie do rôznych kútov sci-fi žánru. Je pokračovaním, v ktorom sa odohralo neskutočné množstvo zápletiek, akcie, pričom často aj tak bezvýznamné veci, ako výnimočné zvieratká, nabrali dvakrát takú váhu a zmysel. Som veľmi rada, že som sa k tejto sérii dostala. Brandon Sanderson vymyslel fascinujúci príbeh, ktorý odporúčam všetkým milovníkom sci-fi, ale aj tým, čo to s týmto žánrom ešte neskúsili.

Hodnotím 4,25 z 5⭐.



A čo vy? Čítali ste túto knihu? Ako sa vám páčila? Máte radi žáner sci-fi? Svoje názory, dojmy, odporúčania, môžete písať nižšie do komentárov alebo na môj instagramový profil @ja_a_kniha1, kde recenziu na túto knihu nájdete, taktiež.


Komentáre

Obľúbené príspevky z tohto blogu

Tieň kostí - Leigh Bardugo

Dcéra bohyne mesiaca - Sue Lynn Tan

Alea, dievča mora: V zajatí prísahy - Tanya Stewner