Mágia rodu Thornovcov - Margaret Rogerson

MÁGIA RODU THORNOVCOV

MARGARET ROGERSON

“Vedomosti vždy majú potenciál byť nebezpečné. Sú mocnejšou zbraňou než akýkoľvek meč alebo kúzlo.”

Čarodejníci sú zlí. Elisabeth to vedela odjakživa. Vychovávali ju ako najdúcha v jednej z austermeerskych veľknižníc. Vyrastala tak medzi čarodejníckymi knihami - grimoármi, ktoré si šepkajú na policiach a rinčia železnými reťazami. Ak ich niekto oslobodí, zmenia sa na bizarné obludy z atramentu a kože. Elisabeth dúfa, že jedného dňa sa stane strážkyňou a bude chrániť kráľovstvo pred ich mocou.

Pri útoku na knižnicu však utečie najnebezpečnejší grimoár. Elisabethina zúfalá snaha zastaviť ho spôsobí, že ju obvinia z účasti na zločine a postavia pred súd. Ocitne sa sama len so svojím úhlavným nepriateľom čarodejníkom Nathanielom Thornom a jeho záhadným démonickým služobníkom Silasom. Rozpúta sa okolo nich desaťročia plánované sprisahanie, ktoré by mohlo znamenať skazu nielen pre veľknižnice, ale aj pre celý svet. 


Postupne, ako jej spojenectvo s Nathanielom silnie, Elisabeth spochybňuje všetko, čo sa doteraz naučila - o čarodejníkoch, o svojich milovaných knižniciach, ba dokonca aj o sebe samej. Objaví v sebe totiž moc, o ktorej netušila, a budúcnosť, o akej ani nesnívala. 


Mágia rodu Thornovcov - tajomný príbeh o grimoároch, knižniciach, čarodejníkoch či démonoch. Príbeh, ktorý si ma svojou mágiou a postavami získaval každou stránkou viac a viac. Až som si ho napokon zamilovala a priala si, aby sa nikdy neskončil…


Prvá vec, ktorá ma na knihe zaujala bola jej nádherná obálka a oriezka. Hovorí sa - nesúď knihu podľa obalu, no pri takýchto kráskach je to priam nemožné. Preto som si ju, hneď po jej vydaní, kúpila a začítala sa do nej. Z prvých stránok knihy som však mala zmiešané pocity. Mala som pocit, že čítam odlišnú knihu od ostatných. Avšak postupne som prichádzala tomuto príbehu na chuť. Nesmierne ma bavilo ho čítať, svojou tajomnosťou a atmosférou si ma získal a ja som ho už nedokázala pustiť z rúk. 


Príbeh je popretkávaný tajomstvami, mágiou či rôznymi inými prvkami. Vystupujú v ňom nemilosrdní čarodejníci, ktorí nie sú tak celkom zlí. Grimoáre, ktoré sa dokážu premeniť na hrôzostrašných zlotvorov. A plno démov - tých skutočných, ale aj tých s ľudskou tvárou. Znie to skvelo, no nie? Dej sa navyše odohráva v prostredí veľknižnc vo fantasy svete, ktorý síce nie je hlboko prepracovaný, ale dokáže čitateľa zaujať a do jednodielnej knihy sa skrátka hodí. 



Hlavnou hrdinkou tejto knihy je Elizabeth - zarytá knihomoľka, ktorá nadovšetko miluje grimoáre a jej domovom boli vždy knižnice. Spočiatku bola nevinnou postavou, ktorá sa však premenila na nebojácnu hrdinku. Dôležitú úlohu v príbehu zohráva aj postava Nathaniela - čarodejníka skrývajúceho mágie a tajomstvá starobylého rodu Thornovcov. Je postavou, ktorú si jednoducho zamilujete. Vlasy mu pretkáva strieborný prameň - znak jeho sluhu Silasa. Silas je postavou dokazujúcou, že často sa démoni skrývaju práve v hĺbke ľudí s krásnou maskou, a nie v skutočných démonoch… Tieto tri postavy sa mi dostali pod kožu a neviem si predstaviť, aký by bol príbeh bez nich. 


Mágia rodu Thornovcov bol úžasný fantasy YA príbeh, ktorý si ma jednoducho získal a to najmä svojou atmosférou, spracovaním a prostredím veľknižníc. Je to skvelá jednodielna kniha, ktorej čítanie som si priam magicky užila. A i keď nemusí sadnúť každému, tak za mňa to bol skrátka očarujúci príbeh. Hodnotím 5 z 5⭐.


A čo vy? Čítali ste túto knihu? Ako sa páčili vám? Svoje názory, dojmy, odporúčania, môžete písať nižšie do komentárov alebo na môj instagramový profil @ja_a_kniha1, kde recenziu na túto knihu nájdete, taktiež.


Komentáre

Obľúbené príspevky z tohto blogu

Tieň kostí - Leigh Bardugo

Dcéra bohyne mesiaca - Sue Lynn Tan

Alea, dievča mora: V zajatí prísahy - Tanya Stewner